Author | Popa, Grigore T. (1892-1948) |
Modified Date | 2022-02-21T11:18:56Z |
Available Since Date | 2022-02-21T11:18:56Z |
Issue Date | 1936 |
URI | https://dspace.bcu-iasi.ro/handle/123456789/44579 |
Description | Autorul analizează motivele pentru care învăţământul este atât de slab valorizat în România, identificând, ca primă cauză, însăşi poziţia statului, ce pare dornic să se degreveze de un sector care presupune doar cheltuieli, trecându-l fie în responsabilitatea administraţiilor locale, fie a mediului privat, după model anglo-saxon. O a doua cauză este dată de imaginea inferioară a învăţământului în raport cu armata sau magistratura – beneficiare ale unui statut privilegiat -, factorii decizionali neconsiderând educaţia sau cultura importante în organizarea statului. A treia cauza amintită de Gr.T. Popa este legată de politizarea învăţământului. |
Publisher | Institutul de Arte Grafice „Brawo” |
Subject | Educaţie--Finanţe--România--1936 |
Subject | Educaţie şi stat--România--1936 |
Subject | Cadre didactice--Salarii--România--1936 |
Subject | Cadre didactice--Activitate politică--România--1936 |
Subject | Învăţământ--România--1936 |
Subject | Intelectuali şi politică--România--1936 |
Title | Frămîntările corpului didactic |
Title Alternative | Frământările corpului didactic |
Type | Article |